Deklaracja dostępności

Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej Uniwersytecki Szpital Kliniczny im. Norberta Barlickiego Uniwersytetu Medycznego w Łodzi zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej www.barlicki.pl   

Data publikacji strony internetowej: 2020-01-01

Data ostatniej istotnej aktualizacji:   2021-09-21

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Treści niedostępne

  • Pliki PDF, DOC itp. – redaktorzy starają się ograniczyć do minimum korzystanie z takich plików i osadzać teksty bezpośrednio w serwisie.
  • Część grafik opublikowanych przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej, nie spełnia wymogów minimalnego kontrastu dla osób niedowidzących oraz opisu alternatywnego.
  • Niektóre filmy zamieszczone w serwisie mogą również nie posiadać napisów czy innych wymaganych elementów, z uwagi na fakt, że zostały opublikowane również przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej lub pochodzą ze źródeł zewnętrznych.
  • bark wykorzystania języka migowego
  • brak nagrań treści w języku migowym (PJM) w postaci pliku wideo
  • brak informacji o tekście łatwym do czytania (ETR)
  • Mogą się zdarzyć sytuacje, że pomimo starań redaktorów serwisu:
    1. cel linku nie jest odpowiednio określony,
    2. załączniki nie posiadają informacji na temat wielkości i formatu pliku,
    3. pewne grafiki nie zawierają tekstów alternatywnych oraz wersji tekstowej.

Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności

  • Deklarację sporządzono dnia: 2021-09-02
  • Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 2021-09-02

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny i Raportu o stanie dostępności podmiotu publicznego przekazanego 31.03.2021 r. do GUS (portal.stat.gov.pl). Raport dostępny na BIP Szpitala.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

  • Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Dyrektor Szpitala
  • E-mail: sekretariat@barlicki.pl; kancelaria@barlicki.pl
  • Telefon: +48 42 67 76 608

Każdy ma prawo:

  • zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.

Żądanie musi zawierać:

  • dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
  • wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
  • wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.

Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.

Skargi i odwołania

Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:

  • Organ nadzorujący: Dyrektor Szpitala
  • Adres: Samodzielny  Publiczny Zakład  Opieki Zdrowotnej Uniwersytecki Szpital Kliniczny nr 1 im. Norberta Barlickiego Uniwersytetu Medycznego w Łodzi  – ul. Kopcińskiego 22, 90-153 Łódź
  • E-mail: sekretariat@barlicki.pl; kancelaria@barlicki.pl
  • Telefon: +48 42 67 76 608

Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

 dotyczy budynków  w lokalizacji:

ul. Kopcińskiego 22, ul. Narutowicza  96, ul. Narutowicza 100

Dojazd:

  • Własnym transportem- płatny parking od strony ul. Narutowicza 100, miejsca na parkingu  przy ul. Kopcińskiego – przy wejściu głównym do Szpitala
  • Tramwajami linii: 9, 18, 12
  • Autobusami:  60A, 60B,60C, 60D, 70, 96A, 96B, 96C

Komunikacja na zewnątrz budynku/lokalu – rodzaj dostosowania:

  • Przed każdym budynkiem znajduje się wydzielone i oznaczone miejsce postojowe dla osób niepełnosprawnych.
  • Chodniki, które prowadzą do budynków, nie posiadają ścieżki naprowadzającej dla niewidomych/słabowidzących.
  • Przy wejściu do budynku Poradni od strony podwórka znajduje się podjazd dla osób z niepełnosprawnością ruchową, w budynku Poradni dostęp do windy.
  • Przy wejściu do budynku Szpitala (holl wejściowy) znajduje się  winda dla osób z niepełnosprawnością ruchową.
  • Przy wejściu do budynku Administracji (lokalizacja Stacji Dializ i Oddziału chirurgii plastycznej)  znajduje się winda dla osób z niesprawnością ruchową.
  • W budynku Zakładu Rehabilitacji – dostęp do windy dla osób z niesprawnością ruchową
  • Przy wejściu do budynku głównego od strony ogrodu – wjazd bez ograniczeń dla osób niepełnosprawnych.
  • Drzwi wejściowe do wszystkich budynków Szpitala umożliwiają przejechanie wózkiem inwalidzkim.

Komunikacja wewnątrz budynku/lokalu – rodzaj dostosowania:

  • odpowiednia szerokość ciągów komunikacyjnych (umożliwiająca poruszanie się na wózku inwalidzkim) – szerokość min. 200 cm
  • drzwi wewnętrzne o odpowiedniej szerokości (co najmniej 90 cm)
  • brak różnic poziomów podłóg
  • winda umożliwia wjazd na wózku inwalidzkim

Toalety – rodzaj dostosowania:

  • odpowiednie ulokowanie i oznakowanie toalet
  • odpowiednie rozmieszczenie sanitariatów i wymagane wymiary pomieszczenia,co umożliwia korzystanie z nich przez osoby poruszające się na wózku inwalidzkim
  • toalety mają udogodnienia, które ułatwiają korzystanie z nich (uchwyty, poręcze)