Skargi i wnioski

PROCEDURA POSTĘPOWANIA PRZY ZGŁASZANIU SKARG I WNIOSKÓW DOTYCZĄCYCH USŁUG MEDYCZNYCH ŚWIADCZONYCH  
przez
 UNIWERSYTECKI SZPITAL KLINICZNY NR I IM. N. BARLICKIEGO W ŁODZI

 Pacjenci Szpitala mogą składać skargi oraz wnioski za  pośrednictwem:

  1. Łódzkiego Oddziału Wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia: https://www.nfz-lodz.pl
  • osobiście: Targowa 35, 90-043 Łódź wt.: 8:00-17:00, pn.-pt.: 8:00-16:00 – ustnie do protokołu
  • listownie: Kopcińskiego 58, 90-032 Łódź – Skargi niezawierające imienia i nazwiska oraz adresu wnoszącego pozostawiane są bez rozpoznania
  • za pomocą poczty elektronicznej: kancelaria@nfz-lodz.pl
  • adres skrytki ePUAP: /g2s1or6i3h/SkrytkaESP
  • adres eDoręczeń: AE:PL-44541-11301-HDVRU-27

Skargi i wnioski zgłaszane za pomocą poczty elektronicznej muszą być opatrzone podpisem elektronicznym lub muszą zawierać imię, nazwisko i adres wnoszącego.  W przypadku braku tych elementów są zwracane drogą elektroniczną do uzupełnienia w ciągu 7 dni.

  1. Uniwersytetu Medycznego w Łodzi: https://umed.pl
  2. Ministerstwa Zdrowia: https://www.gov.pl/web/zdrowie
  3. Biura:
  • Rzecznika Praw Pacjenta: https://www.gov.pl/web/rpp/rzecznik-praw-pacjenta
    • Osobiście: Płocka 11/13, 01-231 Warszawa pn.: 9:00-18:00, wt.-pt.: 9:00-15:00
    • Listownie: Płocka 11/13, 01-231 Warszawa
    • Fax: 22 506-50-64
    • Mail: kancelaria@rpp.gov.pl
    • Adres ePUAP: /RzPP/skrytka
    • Adres do eDoręczeń: AE:PL-30624-45146-FDVGI-18
    • Rzecznika Praw Dziecka: https://brpd.gov.pl
  • Dziecięcy Telefon Zaufania Rzecznika Praw Dziecka 800 12 12 12 czynne całą dobę
  • Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111 czynne całą dobę
  1. Szpitala:

Pełnomocnik ds. Praw PacjentaZ-ca Dyrektora ds. Pielęgniarstwa mgr Beata Smarzyk
Pełnomocnik przyjmuje interesantów: w poniedziałki w godz. 8:00 – 9:00, budynek administracji, II piętro, pokój nr 200, tel. 42 677-68-84

Kierownik Działu Organizacji i Nadzoru, Członek Zespołu Etycznego – mgr Agnieszka Kamińska
Kierownik przyjmuje interesantów: w środy w godz. 8:00 – 9:00,w piątki godz.14:00-15:00, budynek administracji , I piętro, pok. 105, tel. 42 677-66-08

  1. Bezpłatnej infolinii Telefoniczna Informacja Pacjenta – 24 godziny na dobę 7 dni w tygodniu: 800 190 590

Zasady rozpatrywania skarg i wniosków:

  • Kopia skargi (wniosku) złożonej i zarejestrowanej w określonej instytucji wraz z pismem przewodnim trafia do Dyrekcji Szpitala, celem zapoznania się z jej treścią i wyjaśnienia zawartych w niej zarzutów. Korespondencja przychodząca do Szpitala zostaje w sposób określony w Instrukcji Kancelaryjnej zarejestrowana w dzienniku korespondencyjnym i przekazana do wglądu  i dekretacji do Dyrekcji
  • Po dekretacji Dyrekcji Szpitala, korespondencja dotycząca skargi (wniosku) zostaje przekazana zgodnie z dekretacją do właściwej komórki organizacyjnej,  celem udzielenia wyjaśnień, zebrania informacji i sporządzenia odpowiedzi na skargę.
  • Stanowisko Szpitala wyrażone na piśmie zostaje przesłane do właściwej instytucji, za pośrednictwem której wniesiono skargę (wniosek) oraz do autora
  • Rada Społeczna Szpitala dokonuje okresowej analizy skarg i wniosków wnoszonych przez osoby korzystające ze świadczeń medycznych Szpitala z wyłączeniem spraw podlegających nadzorowi
  • Organ założycielski  corocznie  jest  informowany  o  ilości skarg  i  wniosków złożonych  do   Szpitala i sposobie ich rozpatrzenia.

Aktualizacja: lipiec 2025r.